Rozdział 4

Pierwsza Przyczyna

Boga można nazwać Pierwszą Przyczyną.

Jednak czy Pierwsza Przyczyna ma jeszcze „Swoją własną” przyczynę?

Stawiam takie logiczne pytanie, gdyż wszystko, nawet wszechświat, powinno mieć swoją przyczynę.

Naukowo wszechświat opisywany jest jako czasoprzestrzeń, gdzie wszystko jest ze sobą powiązane, tworząc łańcuch przyczynowości.

Jednakże w stanie poza czasem i przestrzenią, w którym nie upływa czas i nie ma punktów zaczepienia, taki łańcuch przyczynowości nie działa.

Ponieważ Bóg istnieje poza czasem i przestrzenią, to nie podlega zasadzie przyczynowości funkcjonującej tylko w czasoprzestrzeni. Nie ma zatem „Swojej własnej” przyczyny. Reasumując, Bóg jest Bogiem doskonałym, absolutnym i niemającym ani początku ani końca, a zatem nie może mieć żadnej „Swojej” przyczyny.

Sam jest absolutną Pierwszą Przyczyną.

 

Dla uzupełnienia tych stwierdzeń odsyłam do poniższych rozdziałów:

Rozdział 5:  Stwórca – Byt Pierwoistny

Rozdział 6: Wszechmoc - Energia Pierwszej Przyczyny

Rozdział 7: Wszechświat tkwi w Bycie Pierwoistnym

Rozdział 8: Doskonałość Boga

Rozdział 9: Bóg - Absolutne Dobro

 

 

 

 

 

 

Essenceizm -

Analityczny system dla zrozumienia istnienia Boga, świata duchowego i wieczności człowieka

Na tej stronie przedstawiona jest treść kilku książek dotyczących analitycznego sytemu o nazwie essenceizm:                            

 1. Essenceizm 1 - “Bóg nie jest z tego świata”

 2. Essenceizm 2 - “My jesteśmy z tego świata”

 3. Essenceizm 3 - “Zło jest z tego świata”

 4. Essenceizm 4 - “Wizja nie z tego świata”

 5. Essenceizm 5 - “Wieczność nie jest z tego świata”