Teoria inteligentnego stworzenia (t1)

 

Idea teorii inteligentnego stworzenia

Przedstawiana tu teoria inteligentnego stworzenia stara się wydobyć na światło dzienne nowatorską wiedzę o właściwym akcie stworzenia wszechświata, życia biologicznego oraz inteligentnych istot, jakimi są ludzie. Stanowi ona uszczegółowienie stworzonej już przeze mnie teorii wiecznego istnienia. Oczywiście potwierdza ona zrozumienie faktu, że wszechświat miał swój początek, co uznałem za paradygmat tej teorii. Również fakt, że wszystko ma swoją przyczynę stanowi pewnik dla określenia założenia i tez teorii.

Naukowcy, wyjaśniając powstanie wszechświata jako unikalnego zjawiska, jakim był tak zwany Big Bang, czyli Wielki Wybuch, asekurują się oświadczeniem, że nie była to eksplozja podobna do typowego wybuchu. Pozostają jednak nadal przy tajemniczej osobliwości, pokrywając za jej pomocą brak wiedzy o początkach powstania wszechświata. Zatem naukowa wersja Wielkiego Wybuchu w pewien sposób „przykrywa” stan niewiedzy o akcie powstania wszechświata.

W takim razie problem powstania wszechświata, życia biologicznego oraz pojawienia się ludzi, wciąż czeka na rozwiązanie. Niestety, może to nigdy nie nastąpić, jeśli nauka będzie nadal trwała przy tworzeniu sobie barier uniemożliwiających realizację jej właściwej misji, czyli zdobywania pełnej wiedzy o wszystkim, co nas otacza. Chcąc pomóc naukowcom, postanowiłem za pomocą teorii inteligentnego stworzenia „wziąć na swoje barki” znalezienie nowatorskich rozwiązań, których opis podaję w dalszej części opracowania. Podaję też odpowiednie reguły i zasady postępowania.

Zaznaczam, że dla tak trudnego zadania niezbędne były nowe reguły dla powstającej teorii. Również na nowo zdefiniowałem instrumenty analityczne i reguły postępowania. Tylko tak można było dotrzeć do niezbadanych dotychczas zależności między czasem i przestrzenią. Dzięki przyjęciu założenia o stanie, w którym istnieje Byt Pierwoistny oraz o tezie, że to On stoi za stworzeniem wszechświata, życia i ludzi, można było zaproponować nauce wiedzę, za pomocą której mogła zreformować swoje dawne ustalenia.

Dla przykładu podam operację zaćmy, która kiedyś była niemożliwa do wykonania (znane ostrzeżenie brzmiało: „strzeż tego jak oka w głowie”, co dotyczyło nienaruszalności pewnych wartości). Jednakże po utworzeniu nowatorskich metod i narzędzi, zabieg ten stał się możliwy. Ten przykład podaję, aby wyjaśnić moją zasadę postępowania. Zgodnie z nią do analizy nierozwiązanych dotąd problemów należy zastosować zupełnie nowe instrumenty, które powinny pozwolić na osiągnięcie właściwego skutku.

Zatem dla zbadania nieznanego dotychczas źródła praw i energii, które mogło wpłynąć na powstanie własności czasowych i przestrzennych wszechświata, musiały pojawić się pewne nowe metody badawcze. Oczywiście bazują one na znanych nauce modelach matematycznych i fizycznych. Na razie dotychczasowe narzędzia fizyki klasycznej, fizyki „Einsteinowskiej” oraz kwantowej, okazały się niewystarczające. Trzeba było więc zająć się nieznanymi dotychczas zjawiskami przemian energetycznych dokonywanych w bardzo krótkim czasie i w niemożliwym do zbadania stanie przestrzeni. W przypadku najniższych poziomów istnienia wszechświata mamy bowiem do czynienia z bardzo małymi obiektami przekraczającymi naszą wyobraźnię, a w przypadku najwyższych poziomów mamy ogromne struktury, których wielkość też przekracza naszą wyobraźnię. Na dodatek te procesy mogą być tak krótkie, że nieuchwytne nawet w skali czasowej Planka. Mogą też być tak odległe, że informacja o nich jeszcze do nas nie dotarła.

Zatem teoria inteligentnego stworzenia, dziedzicząc metody od teorii wiecznego istnienia, powstała po to, aby opisać sytuację wynikłą z nowych rozwiązań omijających problem tajemniczej bariery początkowej osobliwości. To nowe wyjaśnienie powstało dzięki innemu spojrzeniu na paradygmat pojawienia się przestrzeni wszechświata w określonym przez naukę momencie. Do tego doszedł wniosek wynikły z analizy systemu essenceizm, że zjawiska we wszechświecie nie mogą być przypadkowe czy chaotyczne, gdyż mają w sobie ogromną dawkę inteligencji. Musi ona wynikać z koncepcji pochodzącej od Inteligentnej Pierwszej Przyczyny. Wynika z tego, że musi mieć ona konkretną osobowość. Kolejny wniosek tego sytemu wykazał, że czas stanowi część praw, które od pierwszych chwil kształtują stan wszechświata.

Przy założeniu istnienia przyczynowego stanu poza czasem i przestrzenią otworzyła się droga do określenia roli Pierwoistnego Stwórcy, który powinien być odwieczną przyczyną wszechrzeczy. Analityczny system essenceizm wykazał, że Inteligentny Stwórca wprowadza „Swoją” informację do „Swej” Praenergii, przekształcając ją w różne formy poznawalnej energii i materii. Tę informację kształtuje inteligencja tkwiąca w Jego Osobowości. Wykrywamy ją potem w prawach natury, które bada nauka. Pociąga to za sobą wniosek, że wszytko we wszechświecie ma w sobie zakodowaną inteligentną informację o sensie swego istnienia. Zauważamy ją w różnych formach materii. Dokładniej mówiąc, określony w mojej teorii Stwórca jako Byt Pierwoistny wprowadza inteligentną informację do istniejących już w Nim praw, a te z kolei kształtują wyłonione z Niego „tworzywo”, w postaci praenergii. Z tego wynika, że wyłoniona z Osobowości Bytu Pierwoistnego inteligencja zostawała zakodowana w każdy element wszechświata. Można stwierdzić, że Osobowość Bytu Pierwoistnego nadała sens istnieniu każdej formy we wszechświecie, począwszy od najmniejszych kwantów energii, przez różne formy materii martwej i żywej, aż do osobowości ludzi. To wszystko jest wyjaśniane w tym opracowaniu.

Wchodząc do przestrzeni publicznej z powyższymi rozwiązaniami systemu essenceizm oraz teorii inteligentnego stworzenia, apeluję równocześnie, by naukowcy wyzwolili się z barier oraz uprzedzeń, które wprowadziły poprzednie wieki. Były bowiem kiedyś złe czasy dla ludzi nauki, które nie dawały im prawa do wolnych badań i śmiałych wypowiedzi. To były czasy strachu, prześladowań, a nawet śmierci. Te złe czasy już przeminęły. Nadszedł wreszcie czas, aby bez uprzedzeń szukać odpowiedzi na pytania dotyczące sensu istnienia wszechświata i ludzkości. System analityczny essenceizm oraz powstałe przy jego pomocy teorie wiecznego istnienia i inteligentnego stworzenia próbują pobudzić ludzi nauki, aby poszerzyli swoją misję, a przez to również zakres swoich badań. Dzięki temu mogliby „zajrzeć” poza dotychczasowe ustalenia, przynosząc rozwiązania problemów, na które ludzie czekają od tysięcy lat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Essenceizm -

Analityczny system dla zrozumienia istnienia Boga, świata duchowego i wieczności człowieka